torsdag 10. april 2014

Tea Light Card med påskemotiv

Dette er ett ny type te-lys kort som jeg liker å lage. Lager det ofte som gave sammen med pyntet fyrstikk eske i samme farger.

Dennen gangen har jeg laget påske utgave av denne te-lys kortet som jeg syntes ble ganske flott.


Kan prøve å forklare hvordan jeg går frem for å lage ett slikt :


Jeg begynner med esken til telysene, kartongen skal være 20/22 cm
På langsiden preger jeg av ved 8 cm, 10 cm, 18 cm og 20 cm.
Klipp vekk hjørnene oppe 4 x 4 cm og hjørnene nede 13 x 4 cm.

Vet at noen også lager tilhørende kort som du fester på denne, men det har jeg ikke gjordt her.

Etterpå er det på tide å lage ett vindu til esken, jeg bruker en spellbinder dies som mal og bruker blyant for å tegne rundt den. Deretter klipper jeg på baksiden med en spiss saks. Du kan bruke hvilken som helst spellbinders som du synes passer best til ditt prosjekt.

Slik ser da esken ut når jeg er ferdig med å prege, klippe vekk kanter og klippet rundt tegningen av fasongen til spellbindersen jeg har valgt å bruke.






Etterpå gjør jeg det samme med ett mønsterark jeg limer opp på malen.
Deretter er det tid for å lime sammen delene. Der bruker jeg dobbelsidig tape på alle kanter.
Når esken er satt sammen legger jeg 6 stk lys i.

Da endelig er det tid for å pynte, som skrevet ovenfor her så valgte jeg å lage telys-kort med påske motiv på + pynt.


Slik ble resultatet:






Skulle være gule telys, men hadde bare rosa som passet esken.



Her har jeg brukt deler av  gult dekorbånd med sommerfugler fra Dekor.

Blomstene er fra Prima og Mulberry.

Enkel oransje sløyfe med sølvfarget brads.


Bling fra Say It With Crystals


Grønne blader fra min MS puncher.

Blonde i fargen Ivory på kantene, dekorert med halvperler fra storyteller.

Mønsterakret har jeg kjøpt for lenge siden så vet ikke hvor det kommer fra. Er med påskeliljer og sommerfugler på.


Håper det er flere som har lyst til å prøve seg på en slik :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar